نشانی: کرج – ابتدای اتوبان کرج قزوین – شهرک صنعتی بهارستان – فاز ۲ – سروستان شمالی – نبش گلستان دهم
شماره های تماس:
02634704039 - 02634703029
ثبت سفارش

جت پرینتر

جت پرینتر

جت پرینتر چیست و چه انواعی دارد؟

برای افرادی که در کارخانه و یا کارگاهی فعالیت می کنند واژه جت پرینتر آشنا است. محصولات مختلف باید به همراه درج اطلاعاتی بر آن ها روانه بازار شوند. اطلاعاتی که با توجه به نوع محصول، از اهمیت خاصی برای خریدار برخوردار می باشد. این اطلاعات به وسیله دستگاهی به نام جت پرینتر بر روی بسته بندی محصولات درج می شود. در ادامه به معرفی بیشتر جت پرینتر می پردازیم.

جت پرینتر یا Inkjet printer از دو واژه ترکیب شده است. واژه جت inkjet به معنی به بیرون پرتاب کردن و فوران کردن است و واژه پرینتر Printer یعنی چاپگر و به طور کلی جت پرینتر دستگاهی است که جوهر را به بیرون پرتاب کرده و اطلاعات را بر روی محل مورد نظر چاپ می کند.

در همه صنایع وقتی که محصولات را بسته بندی می نمایند باید اطلاعات مربوط به آن محصول درج نمایند. این کار توسط جت پرینتر صنعتی انجام می شود. این اطلاعات هم بر روی محصول و هم بر روی بسته بندی نیز باید درج شود.

از زمان وقوع انقلاب صنعتی تا کنون همه شرکت ها و کسانی که در کارهای تولیدی فعالیت دارند به فکر این بوده اند که بتوانند سهم فروش بیشتری را در بازار برای خود کسب کنند. بعد از جنگ جهانی دوم که همه دنیا را تحت تاثیر خود قرار داده بود شرکت های تولیدی سعی در بازگشت به بازار را داشتند.

آن ها می خواستند که خیلی سریع اتفاقات را فراموش کرده و به رونق اقتصادی برگردند.

در این دوران برای اینکه بازار را از دست ندهند فقط به فکر تولید محصول بودند و خیلی به کیفیت اهمیت نمی دادند اما پس از گذشت سال ها وقتی دیدند که بازار پر از رقیب شده است کمیت و کیفیت محصولات تولیدی را افزایش دادند.

بطوریکه با اجبار دولت ها مجبور بودند که روی محصولات اطلاعات آن را نیز درج کنند و حتی تاریخ تولید و انقضا نیز باید ثبت می شد. اما این کار زمان زیادی را از شرکت ها تلف می کرد تا اینکه جت پرینترهای صنعتی وارد بازار شدند و به راحتی توانستند این چالش را سپری کنند.

جت پرینتر چه اجزائی دارد؟

دستگاه جت پرینتر در انواع مختلفی ساخته شده اند اما به طور کلی می توان گفت این دستگاه دارای 4 قسمت اصلی می باشد که عبارتند از:

  • برد اصلی الکترونیک: برد اصلی جت پرینتر در حقیقت مغز دستگاه به حساب می آید و کنترل اصلی عملیات چاپ بر عهده این قسمت می باشد.
  • هد دستگاه: وظیفه اصلی هد دستگاه این است که اطلاعات را از برد الکترونیک می گیرد و جوهر را بر روی مقصد مورد نظر پرتاب می نماید.
  • مدار جوهر رسانی: این مدار شامل چند قسمت است که عبارتند از مخزن جوهر، در بعضی دستگاه ها مخزن حلال، فیلتر تسویه جوهر، پمپ، شیلنگ های دارای جوهر. وظیفه این قسمت از جت پرینتر ارسال جوهر از مراحل مختلف به هد دستگاه می باشد.
  • سنسور: سنسور یا چشم الکترونیک و یا فتوسل در نزدیکی هد دستگاه قرار گرفته است و وظیفه اش این است که محصول مورد نظر را بر روی خط تولید تشخیص بدهد و فرمان چاپ را به برد اصلی دستگاه ارسال نماید.

مزایای استفاده از جت پرینتر

وقتی شما به عنوان یک شرکت تولیدی بزرگ و معتبر بر روی محصولات تولیدی اطلاعات محصول را درج می کنید مشتریان از این کار شما راضی می شوند و این کار به آن ها این دلگرمی را می دهد که اطلاعات درج شده می تواند در نحوه استفاده آن ها تاثیر گذار باشد.

در همه محصولات تولید برای مشتری مهم است که اطلاعات مربوط به تاریخ تولید و انقضا درج شود. مشتری با دیدن این اطلاعات نسبت به خرید محصول اقدام می کند. از محصولی فاقد این اطلاعات باشد مشتریان حس اعتماد خود را از دست خواهند داد. به کمک جت پرینتر صنعتی می توان به راحتی این کار انجام داد و اطلاعات مورد نظر را به راحتی بر روی محصولات درج نمود.

استفاده از جت پرینتر صنعتی فقط به این هدف معطوف نمی شود. جت پرینتر صنعتی با کیفیت می تواند روند خط تولید را سرعت ببخشد و باعث شود که خط تولید متوقف نشود. تصور کنید یک نیروی انسانی بصورت دستی این کار را انجام دهد . خط تولید بسیار کند خواهد شد و شما نمی توانید مشتری خود را راضی نکه دارید. البته در برخی از موارد خاص می تواند پرینتر صنعتی دستی نیز استفاده نمود.

استفاده جت پرینتر صنعتی با کیفیت می تواند هزینه های مربوط به جت پرینتر را کاهش دهد و تبدیل به یک چالش برای شرکت تولیدی شما نشود. جت پرینتر صنعتی حتی در محیط هایی با درصد رطوبت بالا نیز به راحتی فعال هستند و این امر باعث نمی شود که خط تولید متوقف شود. برخی از جت پرینتر ها در محیط های مرطوب عملکرد و کارایی خود را از دست می دهند . جت پرینتر صنعتی نقش افشانه در هر شرایطی کارایی خود را حفظ می کنند و شما با آسودگی بیشتری از آن استفاده خواهید کرد.

شما از طریق جت پرینتر صنعتی به راحتی می توانید از فونت ها مختلف استفاده نمایید. و حتی برای تنوع از هر فونت برای یک محصول خاص استفاده نمایید.
استفاده از جت پرینتر صنعتی می تواند به رونق تولید شرکت ها کمک زیادی کند. در صنایع بسته بندی لزوم استفاده از جت پرینتر دو چندان می شود.

چون در این صنعت باید طبق سفارش مشتری اطلاعات مورد نظر بر روی بسته بندی محصول درج شود. استفاده از جت پرینتر مرغوب و با کیفیت می تواند این اطمینان خاطر را به شما بدهد که اطلاعات مندرج بدون کم و کاستی روی محصولات نوشته شود.

جت پرینتر در کدام قسمت کارخانه استفاده می شود؟

جت پرینتر دستگاهی الکترونیکی است که در خط تولید کارخانه ها و کارگاه ها مورد استفاده قرار می گیرد به این صورت که پس از اتمام فرآیند تولیدی و در پایان خط های تولید نصب می شود و اطلاعات مهمی مانند تاریخ تولید، تاریخ انقضا، آرم، بارکد، قیمت و… را بر روی بسته بندی محصولات چاپ می نماید. درج این اطلاعات بر روی محصولات از اهمیت زیادی برخوردار است و باعث اطمینان خاطر مشتری می شود و این حق مشتری است تا اطلاعات لازم را از محصول خریداری شده کسب کند و بتواند محصول اصلی و تقلبی را از یکدیگر تشخیص دهد.

جت پرینتر در چه صنایعی کاربرد دارد؟

دستگاه جت پرینتر همانطور که گفتیم برای درج اطلاعات مهم بر روی محصولات مورد استفاده قرار می گیرد به همین دلیل هر کارخانه یا کارگاهی که قید شدن اطلاعاتی مانند تاریخ تولید و انقضا، قیمت، بارکد و… بر روی محصولاتش از اهمیت برخوردار باشد، به این دستگاه نیاز خواهد داشت.

به عنوان مثال صنایع غذایی و نوشیدنی، صنایع دارویی، لوازم آرایشی و بهداشتی، بطری های پلاستیکی، صنایع خودروسازی و قطعات خودرو، صنایع شیشه، سرامیک و فلزات، تولیدات پتروشیمی، مرغداری ها و صنایع بسته بندی تخم مرغ، کارخانجات آب معدنی، صنایع چوب ام دی اف و نئوپان، صنایع نظامی، صنایع سلولزی، صنایع تولید کابل و سیم و…

انواع جت پرینتر

در یک تقسیم بندی کلی دستگاه جت پرینتر به دو دسته تقسیم می شود: جت پرینتر دستی و جت پرینتر ثابت یا صنعتی.

جت پرینتر دستی یا پرتابل:

جت پرینتر دستی همانطور که از نامش پیدا است باید به صورت دستی نزدیک بسته بندی محصول آورده شود و عملیات چاپ طبق مراحلی که دارد انجام شود. از این دستگاه برای ثبت اطلاعات بر روی محصولاتی استفاده می شود که قرار دادن آن ها بر روی تسمه نقاله وجود ندارد مانند کارتن های بزرگ و سنگین که حمل و نقل آن ها بسیار سخت است، بشکه ها و … همچنین در کارگاه های کوچک نیز می توان از این نوع جت پرینتر استفاده کرد. ظرفیت چاپ این جت پرینتر محدود است و کمتر از 5 هزار پرینت در روز در سه شیفت کاری می تواند انجام دهد.

جت پرینتر دستی
جت پرینتر ثابت

جت پرینتر ثابت:

این نوع جت پرینتر در انتهای خطوط تولید نصب می شود و محصولات با عبور از نوار نقاله از رو به روی جت پرینتر عبور کرده و عملیات چاپ انجام می شود. بدیهی است که سرعت کار با این نوع جت پرینتر بالا است به همین دلیل در کارخانه های بزرگی که تیراژ تولیدات آن ها زیاد است باید از این نوع جت پرینتر استفاده شود. علاوه بر سرعت، ظرفیت چاپ این دستگاه نیز بالا است و می تواند تا حدود چند میلیون پرینت در روز را نیز انجام دهد.

استفاده از جت پرینتر چه مزایایی دارد؟

  1. امروزه با پیشرفت تکنولوژی دستگاه های جت پرینتر متفاوتی تولید شده اند که امکان استفاده از انواع جوهر را به مصرف کننده می دهند. در نتیجه در صورتی که جنس بسته بندی ها متفاوت باشد و هر کدام از آن ها به یک نوع جوهر خاص احتیاج داشته باشند، جت پرینتر های مخصوص همان جنس را می توان خریداری نمود.
  2. شاید در قدیم تولید کنندگان نمی توانستند بر روی بسته بندی های مختلف اعم از صاف، کج و شیب دار و… عملیات چاپ را انجام دهند و یا اگر انجام می شد سختی های خود را داشت اما امروزه با پیشرفتی که در این زمینه به وجود آمده است بر روی هر نوع سطحی می توان عملیات چاپ را انجام داد.
  3. جت پرینتر ها با توجه به نوع نیاز مشتری در بازار وجود دارند مثلا نوع قابل حمل، شارژی که با باتری کار می کند و… مشتری ابتدا نیاز خود را بررسی کرده و با توجه به آن جت پرینتری را تهیه می کند تا به خوبی پاسخگوی نیازش باشد.
  4. جت پرینتر ها در انواع مختلف و با قیمت های متفاوت تولید می شوند به همین دلیل از کارگاه های کوچک گرفته تا کارخانه های بزرگ همه می توانند از جت پرینتر های مناسب با نیاز خود استفاده کنند و قیمت و هزینه نگهداری از دستگاه را طبق برآورد های خود بسنجند.

جت پرینتر صنعتی چیست؟

شما بارها برای خرید یک محصول خاص اقدام کرده اید و یا به فروشگاه های بزرگ رفته و محصولات متعدد را دیده اید. وقتی محصول را بر میدارید اطلاعاتی را روی آن مشاهد می کنید که شامل تاریخ تولید و تاریخ انقضا و حتی قیمت و در برخی مواقع کد خاص آن محصول چاپ شده است. این اطلاعات از طریق دستگاهی به اسم جت پرینتر صنعتی بر روی محصولات چاپ می شود.

کاربرد جت پرینتر صنعتی

جت پرینتر صنعتی در صنایع مختلفی کاربرد دارد و از آن استفاده می کنند. از این صنایع می تواند به صنایع غذایی و نوشیدنی و در کل صنایعی که می بایست بر روی بسته بندی محصولات تاریخ تولید و انقضا درج شوند از جت پرینتر صنعتی استفاده می کنند.، این نکته حایز اهمیت است که بدانید درج تاریخ از کارکرد های مهم و ضروری دستگاه جت پرینتر صنعتی به شمار می رود.

همچنین ممکن است در برخی دیگر از صنایع چاپ لوگو و یا آرم در اولویت قرار داشته باشد که بنا به این نیاز ابتدا آن ها را درج می کنند. در کل دستگاه های جت پرینتر صنعتی در صنایع مختلف از بسته بندی و کارتن سازی گرفته تا صنایع آرایشی، لوله و اتصالات، بطری های پلاستیکی و قوطی های فلزی و شیشه ای و حتی در صنایع ساخت قطعات خودرو ، صنایع غذایی و نوشیدنی و … استفاده می شود.

انواع جت پرینتر صنعتی

جت پرینتر صنعتی در مجموع به دو نوع تقسیم می شوند که به آنها معمولی و صنعتی گفته می شود.

شما صاحبان کسب و کالا بنا بر تعداد محصول تولید شده در روز می توانید از این نوع پرینتر ها یا جت پرینتر ها استفاده نمایید. جت پرینتر های صنعتی نسبت به جت پرینتر های معمولی با سرعت بالاتر و قابلیت حضور در خط تولید می تواند تاریخ انقضا ، تاریخ تولید ، قیمت و یا هر پارامتر دیگری را بر روی محصول شما درج نماید.

ما در مقالات بعدی به شرح انواع و کارایی این نوع پرینتر های صنعتی یا جت پرنتر های صنعتی می پردازیم.

اگر صاحب محصول یا کالایی هستید و قصد خرید یک جت پرینتر را دارید می توانید با یک تماس از مشاوران تمام وقت نقش افشانه کمک گرفته تا شما را برای خرید جت پرینتر مناسب با خط تولید و کالای شما راهنمایی نمایند.

نقش افشانه تولید کننده انواع پرینتر های صنعتی ، جت پرینتر ، لیبل چسبان و… با بهره گیری از تکنولوژی روز دنیا آماده همکاری با مدیران و صاحبان کسب و کارهای صنعتی می باشد.

نگهداری از دستگاه های جت پرینتر صنعتی

مهمتریت نکاتی که در مورد نگهداری از جت پرینتر صنعتی وجود دارد :

باید توجه خاصی به سیستم ورودی برق به دستگاه داشته باشید تا از نوسانات احتمالی برق جلوگیری کنید.

همچنین این نکته را نیز باید مورد توجه قرار دهید که نباید به مدت طولانی جت پرینتر صنعتی را کنار بگذارید. استفاده نکردن از آن به مدت طولانی باعث می شود که جوهر در هد جت پرینتر خشک شود.

همانطور که گفته شد استفاده از جت پرینتر صنعتی در کرج نیز از اهمیت زیادی برخوردار است و با توجه به وجود صنایع مختلف تولیدی و صنعتی در استان البرز و کرج شرکت ها می بایست از جت پرینتر صنعتی استفاده کنند. البته استفاده از محصولی با کیفیت و با دوام می تواند روند خط تولید شما را تسریع ببخشد.

شرکت نقش افشانه می تواند با تولید دستگاه های جت پرینتر صنعتی با بهترین کیفیت و خدمات پس از فروش به شما کمک کند که در خط تولید خود احساس کندی نداشته باشید. برای کسب اطالاعات بیشتر می توانید با کارشناسان ما در تماس باشید.