نشانی: کرج – ابتدای اتوبان کرج قزوین – شهرک صنعتی بهارستان – فاز ۲ – سروستان شمالی – نبش گلستان دهم
شماره های تماس:
02634704039 - 02634703029
ثبت سفارش
استفاده از انواع جت پرینتر دستی و صنعتی در صنایع مختلف

استفاده از انواع جت پرینتر دستی و صنعتی در صنایع مختلف

دستگاه های جت پرینتر در اکثر کارخانه ها، و کارگاه ها و محیط های تولیدی دیده می شوند. هر محصولی در انتهای خط تولید نیاز به درج اطلاعاتی از قبیل تاریخ تولید و انقضا، قیمت مصرف کننده، شماره سری محصول، آرم و لوگو، بارکد و … دارد. این وظیفه توسط چاپگرهای صنعتی که جت پرینتر صنعتی نامیده می شوند، انجام می شود. تولید کنندگان علاوه بر درج اطلاعات محصول برای رویت و استفاده مصرف کنندگان و یا ثبت اطلاعات مربوط به خط تولید، از این دستگاه ها برای جلوگیری از کپی و تقلب محصول استفاده می کنند. برای مثال با استفاده از جوهرهای UV جت پرینتر می توان عبارت نامرئی بر روی محصولات چاپ کرد، همچنین اطلاعات خط تولید نیز معمولا برای شناسایی محصول اصلی از تقلبی می تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

جت پرینتر چیست؟

جت پرینتر ، نوعی پرینتر جوهر افشان است که از آن در صنعت برای چاپ سریع و باکفیت اطلاعات متغیر کالا مثل تاریخ تولید،تاریخ انقضا ، سری ساخت ، بارکد و تاریخ و.. بر روی کالا یا بسته بندی کالا و یا سطوح مختلف ، استفاده می شود.  جت پرینترها بطور کلی به دو دسته جت پرینتر دستی یا پرتابل و جت پرینتر اتوماتیک یا ثابت تقسیم می شوند .

جت پرینتر دستی چیست ؟

جت پرینتر دستی ، همانطور که از نامش پیداست ، جت پرینتری است کوچک و قابل حمل که عمدتا برای چاپ در تیراژ محدود و یا چاپ روی سطوح و کالاهای حجیم مثل ، تیرآهن ، لوله ، بشکه ، دیوار و … استفاده می شود.

بر خلاف جت پرینترهای دستی ، جت پرینتر های اتوماتیک برای فعالیت مداوم و سنگین در خط تولید پر تیراژ مورد استفاده قرار می گیرند . این نوع پرینتر بطور ثابت قرار می گیرد و قابلیت حمل و جابجایی ندارد .

کاربرد جت پرینتر در صنایع شوینده، بهداشتی، آرایشی

صنایع شوینده، بهداشتی و دارویی با تولید انواع عطر، ادکلن، شامپو، کرم ها، لوسیون ها، رژلب، صابون ها، پودرهای شوینده و … نقشی مهم و بسزا در تامین سلامت و رفع نیازهای آرایشی و بهداشتی جامعه دارند. دستگاه های جت پرینتر درج اطلاعات مختلف بر روی بسته بندی های مختلفی که برای این نوع محصولات را بر عهده دارند. درج تاریخ، سری ساخت، و دیگر اطلاعات ساخت و تولید به مصرف کنندگان اطمنیان می دهد محصولی که استفاده می کنند سلامت آنها را تضمین می کند. همچنین  دستگاه های جت پرینتر از طریق چاپ با جوهر نامرئی می توانند اصالت و کیفیت محصول را به مشتری اعلام کنند.

چاپ در صنایع دارویی و پزشکی

صنایع دارویی و پزشکی با تولید انواع محصولاتی که مستقیما با سلامت افراد در ارتباط اند، در خطوط تولیدی خود از دستگاه های چت پرینتر برای درج اطلاعات مختلف مرتبط با تولید و مصرف محصول خود استفاده می کنند. چاپ بر روی داروهای مختلف، شربت ها، بسته بندی های مختلف، گاز استریل،محلول های ضدعفونی کننده  و … از جمله محصولاتی است که پیش از این در چاپ بر روی بسته بندی های آنها توسط مجموعه کداجت درصنایع مخلتف اجرا شده است.

چاپ در صنایع خودرو سازی

چاپ بر روی لنت، فیلتر و دیگر قطعات صنایع خودروسازی توسط جت پرینتر انجام می شود. یکی از چالش هایی که خصوصا قطعه سازان در صنایع خودروسازی در زمینه چاپ بر روی محصولاتشان دارند، رنگ تیره ی این محصولات است  و یا نیاز دارند تا بخاطر رقابت با محصولات مشابه خارجی با رنگی به جز رنگ سیاه بر روی محصولاتشان چاپ صورت پذیرد. جت پرینترهای عرضه شده توسط مجموعه کداجت این امکان را به صاحبان صنایع خودرو سازی می دهد تا با رنگ سفید و یا هر رنگ دلخواه دیگر با کیفیتی بالا بر روی قطعه و محصول خود اطلاعات مورد نظر خود شامل آرم و لوگو، سری ساخت و … را درج کند. یکی دیگر از قطعاتی که بر روی دستگاه های خودرو سازی استفاده می شود و با استفاده از دستگاه جت پرینتر بر روی آن اطلاعات درج می شود انواع فیلتر خودرو است. فیلتر هوا و روغن،  فیلتر کابین خودرو و در کل فیلتر خودروهای داخلی و خارجی که در ماشین استفاده می شوند، از جمله محصولات صنایع خودروسازی هستند که بر روی آنها توسط دستگاه های جت پرینتر چاپ انجام می شود.

چاپ در صنایع غذایی و نوشیدنی

می توان گفت صنایع غذایی و نوشیدنی پرکاربرد ترین صنعتی است که دستگاه های جت پرینتر در آن مشغول به کار هستند. هیچ محصول غذایی و نوشیدنی بی شک نمی تواند در بازار عرضه شود و حتی در صورت عرضه نیز نمی تواند خریداری پیدا کند، زیرا مصرف کنندگان می دانند که پیش از خرید لازم است حتما به تاریخ تولید و انقضا محصول توجه کنند. بنابراین استفاده از دستگاه جت پرینتر یک نیاز و ضرورت در صنایع غذایی و نوشیدنی است تا بتوان در وهله اول تاریخ تولید و انقضا و در درجه بعدی سایر اطلاعات مورد نیاز مشتری و صاحبان صنایع را بر روی بسته بندی ها درج کرد. استفاده از دستگاه های جت پرینتر برای درج تاریخ و اطلاعات دیگری بر روی محصولاتی نظیر آبمیوه، آب معدنی، گوشت و فرآورده های گوشتی، لبنیات، حبوبات، انواع شکلات، کلوچه، بیسکویت، نان و غیره کاربرد دارد.

چاپ در صنایع لوله سازی

یکی دیگر از صنایعی که درج اطلاعات مختلف مانند چاپ لوگو و آرم، و اطلاعات محصول توسط انواع جت پرینتر بر روی آنها درج می شود صنایع لوله سازی است. لوله های پی وی سی، پروپیلن، پوش فیت،  و دیگر محصولات صنایع لوله سازی از دستگاه های جت پرینتر استفاده می کنند. چاپ در این صنعت نیازمند توجه به موارد فنی مخصوص به خود است. برای مثال استفاده از جوهر سفید و دستگاه متراژ زن به جای فتوسل از نکاتی است که هنگام کار با دستگاه جت پرینتر لازم است به آن توجه شود.

اگه قصد خرید جت پرینتر و دستگاه لیبل چسبان را دارید، مجموعه نقش افشانه با سابقه ای طولانی در تولید انواع جت پرینتر های صنعتی ، اتوماتیک، دستی و تاریخ زنهای تماسی و… ، انواع لیبل چسبان های تمام اتوماتیم در مدل های مختلف بهترین انتخاب برای شماست .

  • دسته‌ها
  • نظرات شما

    نظرات شما پس از تایید انتشار داده می شود.